
Renata Paździo
Jestem specjalistą w zakresie terapii pedagogicznej, nauczycielem-pedagogiem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Słupsku z wieloletnim stażem pracy, wykładowcą Ośrodka Kształcenia Kadr ATENA w Słupsku i Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, Trenerem Treningu Widzenia w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą. Posiadam uprawnienia do prowadzenia badań słuchu z wykorzystaniem Screeningowego Audiometru Tonalnego (SAT) - Słuch obwodowy i centralne przetwarzanie słuchowe oraz mam na swoim koncie szereg szkoleń kwalifikacyjnych/uprawniających do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) i specjalnym potrzebami rozwojowymi (SPR).
Jestem autorką m.in.:
- warsztatów szkoleniowych, m.in.: 101 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej, Percepcja wzrokowa w praktyce, Osiem sposobów na poznanie inteligencji wielorakiej;
- projektów edukacyjno-terapeutyczno-diagnostycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi m.in.: Słuch – zmysł wiodący w uczeniu się – SAT I i II, Myśl i wymyśl, Zintegrowane dziecko, Pedagogika cyrku w terapii dzieci z zaburzeniami motoryki małej, Zumba w świecie terapii dzieci z zaburzeniami motoryki dużej i małej, Kreatywne zabawy z papierem i balonami, Tekturowe zabawki w terapii dzieci ze SPE, Eduklocki w terapii dzieci ze SPE, Ćwiczenia usprawniające aparat ruchowy (motorykę małą) i grafomotorykę, Przedsiębiorczy dyslektyk;
- publikacji terapeutycznej pt. 120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej/Stymulowanie, rozwijanie, usprawnianie funkcji wzrokowych;
- publikacji w zakresie stymulacji, rozwijania, usprawniania percepcji wzrokowej i procesu widzenia (seria pt. Paseczkowe zabawy, Kodowanie 1, Gwiazdkowe mozaiki, Kwadratowe mozaiki 1 i 2);
- artykułu pt. Sprawność językowa i poznawcza w procesie czytania, czyli bieg przez płotki;
- szkoleń/warsztatów online w zakresie percepcji wzrokowe i procesu widzenia;
- pomocy terapeutycznych do stymulacji, rozwijania, usprawniania percepcji wzrokowej w zakresie sześciu aspektów: koordynacji wzrokowo-ruchowej (KW-R), analizy i syntezy wzrokowej(ASW), spostrzegania figury i tła (SFT), spostrzegania położenia przedmiotów w przestrzeni (SPP), spostrzegania stosunków przestrzennych (SSP), stałości spostrzegania (SS).
Jestem współautorką m.in.:
- Programu nauczania wychowania przedszkolnego „Za kwadrans ósma” (opracowany w ramach projektu „Tworzenie programów nauczania oraz scenariuszy lekcji i zajęć wchodzących w skład zestawów narzędzi edukacyjnych wspierających proces kształcenia ogólnego w zakresie kompetencji kluczowych uczniów niezbędnych do poruszania się na rynku pracy”/ORE);
- Programu wychowania przedszkolnego/Mac Edukacja;
- Programu terapeutycznego dla dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.